Chinezii au reuşit să pună mâna pe încă un reprezentant al lumii auto din Europa, de această dată fiind vorba de un fost designer de la Porsche. Hakan Saracoglu îşi va continua cariera în China, acolo unde va încerca să revoluţioneze imaginea unei mărci auto locale.
Producătorul auto chinez Chery încearcă să-şi reinoveze imaginea de brand o dată cu aducerea în cadrul companiei a fostului designer de la Porsche, Hakan Saracoglu. Designerul de origine turcă va fi şeful de design al Chery, urmând să conducă o echipă de 30 de specialişti în cadrul centrului de design de la Shanghai, informează Automotive News.
Până acum Chery este cunoscut mai de grabă ca un brand chinezesc low-cost, care are ca model de referinţă pentru portofoliul său citadina QQ, care s-a aflat încă de la început într-o criză de identitate. QQ copiază foarte mult o maşină cunoscută publicului din România, şi anume, Daewoo Matiz, care se vindea la un moment dat ca Chevrolet Spark în China.
Dacă marca Chery nu a avut un impact prea mare până acum în lumea auto, o altă marcă, Qoros, deţinută în proporţie de 50% de Chery promite să schimbe părerile europenilor despre maşinile chinezeşti. Primele modele, care vor ataca direct segmentul premium, vor fi lansate săptămâna viitoare în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Vezi şi NOUL Honda Civic 1.6 i-DTEC. Află preţurile pentru România!
Chery se alătură unui curent în creştere în China
"Chery nu înseamnă doar QQ, vrem să schimbăm asta. Compania este în cursul unui proces de redefinire. Chery încearcă să câştige prin valoare, prin design şi prin încrederea clienţilor. Acolo vrem să ajungem," a declarat Saracoglu conform Automotive News.
Cu acest background şi cu ajutorul extern, venit atât din Europa, cât şi din Orientul Mijlociu, pentru că trebuie menţionat faptul că jumătate din Qoros este deţinut de gigantul Is