O analiză a rezultatelor la examenul de treaptă de la sfârşitul ciclului gimnazial din ultimii ani arată că generaţiile recente sunt mai slabe decât cele precedente. În anul şcolar 2002-2003, pe când examenul se numea „capacitate”, peste 80% dintre elevi reuşeau să promoveze acest examen. Din 2004-2005, ministerul a schimbat denumirea în Teste Naţionale, iar odată cu denumirea, elevii şi-au pierdut şi ei capacitatea de a reuşi la cele trei (după caz, patru) probe ale examenului. Anul trecut, spre exemplu, procentul de promovabilitate a fost de 69,91%. După doi ani consecutivi în care tendinţa a fost negativă, acum s-a înregistrat o creştere a rezultatelor elevilor, acest fapt fiind observat şi la admiterea la licee, unde ultimele medii au început să crească. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar au precizat că tendinţa negativă sub care evoluează nivelul de promovabilitate la acest examen se datorează faptului că elevii sunt angajaţi din ce în ce mai mult în activităţi extraşcolare, cu implicaţii sociale şi psihologice benefice pentru dezvoltarea lor personală.
O analiză a rezultatelor la examenul de treaptă de la sfârşitul ciclului gimnazial din ultimii ani arată că generaţiile recente sunt mai slabe decât cele precedente. În anul şcolar 2002-2003, pe când examenul se numea „capacitate”, peste 80% dintre elevi reuşeau să promoveze acest examen. Din 2004-2005, ministerul a schimbat denumirea în Teste Naţionale, iar odată cu denumirea, elevii şi-au pierdut şi ei capacitatea de a reuşi la cele trei (după caz, patru) probe ale examenului. Anul trecut, spre exemplu, procentul de promovabilitate a fost de 69,91%. După doi ani consecutivi în care tendinţa a fost negativă, acum s-a înregistrat o creştere a rezultatelor elevilor, acest fapt fiind observat şi la admiterea la licee, unde ultimele medii au început să crească. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar au