Consilierii locali clujeni au votat, astăzi aplicarea, din 1 ianuarie 2014, a unei taxe speciale de transport în comun RATUC. Primarul Emil Boc a susţinut că acesta nu va avea ca efect creşterea tarifelor de călătorii, ci va permite ca o parte din banii de bilete să fie folosiţi pentru achiziţionarea de autobuze şi troleibuze noi. Mai bine de 50% din parcul auto RATUC este expirat.
Proiectul privind taxa specială RATUC s-a reîntors, azi, pe masa consilierilor locali, după ce în urmă cu câteva săptămâni aceasta a provocat un adevărat scandal între primarul Emil Boc şi consilierii USL, care au refuzat să voteze taxa. Boc i-a acuzat pe aceştia că prin refuzul de a vota taxa ajută firma de transport privată Fany (care operează curse pe traseul Floreşti – Cluj-Napoca), întrucât compania ar fi dus alegătorii USL la vot. Ca răspuns, consilierii au părăsit sala de şedinţe. Între Primăria Cluj-Napoca şi Consiliul Judeţean se duce o luptă pentru preluarea transportului în comunele limitrofe. Astfel, Primăria susţine fosta regie de transport local, care a devenit între timp societate pe acţiuni, în preluarea transportului în aceste comune, în timp ce Consiliul Judeţean vrea ca acest serviciu să fie derulat de o firmă privată cu o dotare corespunzătoare, având în vedere că parcul auto al RATUC este învechit.
Nu vor creşte taxele RATUC
Proiectul a fost astăzi votat, în ciuda opoziţiei consilierilor USL, care au arătat că această taxă ar crea avantaje pentru un anumit actor economic (RATUC-nr). Primarul Emil Boc a explicat: ”Scopul proiectului este să avem bani pentru a cumpăra noi autobuze. Nu înseamnă majorarea tarifelor, dar pe baza codului fiscal e ca o parte din banii de bilete să se ducă într-un fond de dezvoltare pentru a achiziţiona noi autobuze. Voi propune şi un fond consistent în proiectul de buget pentru a achiziţiona autobuze. Din 6 ia