Şoferi care zboară cu peste 200 de km pe oră pe străzile pline de gropi ale României sau conducători auto care nu ţin cont de semnele de circulaţie şi nu acordă prioritate nici măcar pe trecerile de pietoni. Fenomenul de şofer teribilist a luat amploare în ultima perioadă în România. Victimele se numără la nivelul sutelor.
Tânăr, fără experienţă, cu maşină puternică şi nu neapărat cu foarte mulţi bani. Aşa arată, în ochii poliţiştilor portretul şoferului teribilist, al celui care ignoră regulile de circulaţie.
"Un şofer teribilist este, în primul rând tânăr. Iar prin tinereţe, mă refer aici la lipsa de experienţă în şofat. Se spune că ai nevoie de cel putin 100.000 de km ca să te poţi considera un şofer sigur pe drumurile publice", a spus pentru Realitatea.net purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei, Christian Ciocan.
El susţine că un şofer nu trebuie să fie neapărat de bani gata pentru a fi teribilist, ci are nevoie numai de o maşină puternică.
"Din experienţa mea vă spun că maşini puternice pot fi obţinute şi la mâna a doua, sau chiar a treia. Merg în străinătate şi îşi cumpără maşini second hand, puternice, dar care nu mai sunt sigure", a explicat Ciocan.
Actuala legislaţie încurajează teribilismul la volan
Amenzile foarte mici practicate în România pentru depăşirea limitei de viteză îi încurajează pe tineri să încalce regulile de circulaţie.
"Cu siguranţă amenzile mici sunt un motiv important. Tinerii primesc o amendă de câteva sute de lei şi scapă", a mai spus Ciocan.
Pe lângă cuantumul amenzilor, redarea permiselor după contestarea suspendării acestora este un alt motiv important care duce la extinderea fenomenului.
"În Serbia, dacă încalci limita de viteză legală admisă te duci la închisoare. De asemenea la fel este şi în SUA. La noi e mai simplu. I-am luat permisul, s-a dus şi a făcut contestaţie şi l-a pri