La nivel internaţional, piaţa de medicamente ar putea intra în era produselor ieftine după ce patentele unor produse cu vânzări de câteva zeci de miliarde de dolari vor expira, ceea ce va permite altor producători să atace agresiv piaţa cu preţuri mai mici, iar în acest fel să se diminueze chletuielile cu sănătatea.
Printre produsele care îşi vor pierde patentul în următorii ani se numără Lipitor, produs de Pfizer, cel mai bine vândut medicament din lume, dar şi Plavix, produs de Sanofi-Aventis în colaborare cu Bristol-Myers Squibb, pe locul doi în clasamentul mondial.
În România, producătorii locali de medicamente care au în portofolii numai generice, adică produse care intră în circuitul de fabricaţie în momentul în care expiră patentul unuia original, şi-au programat lansări de câteva zeci de medicamente, astfel că o parte din febra internaţională a genericelor va ajunge şi pe piaţa locală
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate încurajează consumul de medicamente generice şi a implementat mai multe măsuri în acest sens, după ce reprezentanţii săi au spus în mai multe rânduri că în ultimii ani medicamentele scumpe au crescut nejustificat.
Se pun la punct strategiile
Ziarul Financiar a trimis o solicitare celor mai mari fabrici româneşti de medicamente pentru a vedea ce lansări au fost programate în intervalul 2010-2012. Cu excepţia Antibiotice Iaşi, toţi producătorii mari de medicamente sunt deţinuţi de jucători internaţionale, însă cu toate acestea, fabrica de la Iaşi şi-a programat cele mai multe lansări: peste 80 de produse.
"Strategiile companiei în perioada 2010 - 2012 ce cuprind dezvoltarea activităţilor ştiinţifice şi de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele pieţe internaţionale precum şi dezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi, vor determina consolidarea afacerii pe termen lung şi