Taxa de primă înmatriculare în noua formă propusă de Guvern va fi plătită de proprietarii tuturor maşinilor aduse în ţară înainte de 1 ianuarie 2007 sau după această dată în cazul în care pentru maşină nu s-a plătit taxa în vechea ei formă. Banii vor fi achitaţi în momentul în care se încheie tranzacţia de vânzasre cumpărare.
"Noua formă a taxei auto va viza toate maşinile aduse în ţară înainte de 1 ianuarie 2007 pentru care nu s-a plătit taxă. Taxa va fi plătită de vânzător la momentul la care se va face tranzacţia", a declarat, marţi, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, susţine că persoanele care au plătit deja taxa considerată ilegală nu vor primi automat banii înapoi. Taxa le va fi returnată doar celor care câştigă în instanţă. Acest lucru intră însă în contradicţie cu punctul de vedere al Ministerului de Justiţie.
Experţii juridici au avertizat Guvernul că România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial în instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite, informează Mediafax.
Potrivit ministrul Mediului banii proveniţi din taxa auto în 2010 s-au dus, în cea mai mare parte, la programul Rabla.
„În 2010 am strâns din taxa auto 720 de milioane de lei, iar pentru programul Rabla am dat 700 de milioane de lei, deci mare parte din aceşti bani s-a dus pentru schimbarea parcului auto", a spus Borbely. El a adăugat că taxa auto a dus şi la scăderea importului de maşini mai vechi de 15 ani, de la 31%, în 2010, la 9,8%, în primele patru luni ale acestui an. Până la data de 31 ianuarie 2011 au fost cumpărate, prin Programul „Rabla" 2010, 63.000 de maşini, dintre care puţin peste 27.000 au fost mărci produse în România.
Guvernul va aplica taxa de