Acest premiu trebuie sa fie considerat drept un semnal ca investitiile in cultura pot aduce profituri pe lunga si chiar scurta durata. Politicienii si oamenii de afaceri ar trebui sa traga concluziile de rigoare. Ei trebuie sa inteleaga ca arta si artistii le pot spori capitalul, si cel legat de imagine publica, dar si cel efectiv financiar. Prin marele premiu cisigat de Cristian Mungiu la Festivalul de Film de la Cannes, Palme d'Or, pentru filmul "4 luni, 3 saptamini si 2 zile", regizorul iesean Cristian Mungiu devine un simbol, un port-drapel al artei romanesti in lume.
Acum, notorietatea sa poate fi comparata cu cea a lui Ilie Nastase, a Nadiei Comaneci sau a lui Gheorghe Hagi, in perioada lor de glorie. Azi, numele lui Cristian Mungiu inconjoara mapamondul. Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi au devenit niste simboluri si, totodata, ambasadori ai Romaniei pe toate meridianele lumii. Cristian Mungiu a dovedit, prin activitatea sa si prin premiul obtinut la Cannes, ca si artistii pot juca acelasi rol.
Premiul sau este cu atit mai valoros cu cit a fost obtinut intr-un moment destul de delicat (ca sa nu zic altfel) pentru cultura romaneasca. Lunga tranzitie a societatii noastre spre economia de piata a impins arta si artistii intr-un nemeritat con de umbra. Acest premiu trebuie sa fie considerat drept un semnal ca investitiile in cultura pot aduce profituri pe lunga si chiar scurta durata. Politicienii si oamenii de afaceri ar trebui sa traga concluziile de rigoare. Ei trebuie sa inteleaga ca arta si artistii le pot spori capitalul, si cel legat de imagine publica, dar si cel efectiv financiar. Mie teama ca primul care va intelege va fi Becali...
Cred ca sosit momentul ca inalta noastra clasa politica, rinocerizata in cea mai mare masura, sa-si intoarca fata si spre tot ce inseamna cultura contemporana. Poporul roman e un popor fabulos, cu p