Politia Rutiera a cerut de mai multe ori in 2012 Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) sa monteze pe DN1, intre Pasajul Baneasa si Otopeni, parapeti de beton pentru separarea sensurilor de mers ca, in caz de accident, masinile sa nu ajunga pe sensul opus de mers si sa faca si mai multe victime si daune materiale. Cu toate acestea, de aproape un an CNADR nu a facut nimic in acest sens. In prezent cele doua sensuri de mers sunt separate doar de o mica bordura, peste care masinile care pierd controlul sar cu usurinta si lovesc vehiculele care vin din sens opus. Potrivit datelor furnizate de Politia Rutiera catre HotNews.ro, in 2012, pe DN1 intre Pasajul Baneasa si Otopeni au avut loc 9 accidente soldate cu 3 morti si raniti grav. Potrivit CNADR, montarea parapetilor, care ar fi putut salva mai multe vieti, ar fi costat 3 milioane lei. In 2012, potrivit site-ului de licitatii publice, doar pentru curatenia in parcarile si grupurile sanitare de pe Autostrada A2, CNADNR a incheiat un contract de 1,7 milioane lei cu firma Romprest.
Bordura pe separare pe DN1
Reprezentantii Politiei Rutiere au declarat pentru HotNews.ro ca au cerut de mai multe ori CNADNR sa monteze parapeti de beton tip New Jersey pe portiunea dintre Pasajul Baneasa si Otopeni, insa li s-a raspuns ca nu sunt bani.
CNADNR recunoaste ca a primit solicitarile de la Politia Rutiera privind montarea parapetilor. "Politia Rutiera a solicitat montarea de parapete tip New Jersey pe DN1. Precizam ca in proiectul de largire la 6 benzi - solutia tehnica actuala (existenta) a fost stabilita si aprobata de comun acord cu Politia Rutiera. Motivul alegerii solutiei existente ca solutie viabila a fost acela de a permite interventia echipajelor de urgenta (pompieri, salvare, politie) pe DN1 in cazul blocarii unui sens de circulatie", se arata in raspun