Barcelona a ramas fara apa. Situatia de urgenta ar putea fi de-acum iminenta, poate este o problema de zile, cel mult de saptamani. Intre timp, insa, alarma rosie s-a declansat, iar la Generalitad, guvernul regional condus de socialistul Jose Montilla, incearca cu disperare gasirea unei solutii astfel incat sa se evite prabusirea retelei hidraulice si consecintele deosebit de grave pe care acest lucru le-ar aduce pentru sezonul turistic aflat pe punctul de a incepe. S-ar putea sa fie prea tarziu pentru a putea rezolva cu o bagheta magica o penurie foarte grava care ameninta de mai multa vreme regiunea, noteaza ziarul La Repubblica, monitorizat de Rompres.
Deocamdata, unica solutie este aprovizionarea cu apa adusa cu ajutorul trenurilor si al navelor. Compania feroviara Renfe a dat asigurari ca va putea transporta un milion de litri de la Tarragona la Barcelona utilizand vagoane amenajate pentru transportul laptelui si al produselor alimentare. Dar o cantitate si mai mare va putea ajunge in capitala Cataloniei cu nave cisterna provenind din porturile Carboneras (provincia andaluza Almeria), din Marsilia si chiar din Tarragona. Nave de transport de mari dimensiuni, fiecare dintre el incarcand 500 de vagoane-cisterna, ar trebui sa transporte aproximativ 28.000 de metri cubi de apa. Administratia regionala studiaza posibilitatea utilizarii si a altor porturi din apropiere, pentru a evita colapsul primei escale catalane si pentru a spori capacitatea de primire, in timp ce primarul din Barcelona, socialistul Jordi Hereu, nu-si ascunde ingrijorarea si da asigurara ca nu intentioneaza sa-si '"petreaca viata privind spre cer ca sa vada daca ploua".
Intr-adevar, ploua foarte putin, iar previziunile care vorbesc despre o primavara cu precipitatii abundente nu par sa linisteasca pe nimeni. Deocamdata, deasupra Cataloniei straluceste soarele iar penuria de a