Cu o investiţie iniţială de 1,5 milioane de euro, Adrian Sârbu îşi extinde afacerile de media la Praga, prin înfiinţarea primului flux de ştiri privat Media Pro a lansat pe piaţa din
Cu o investiţie iniţială de 1,5 milioane de euro, Adrian Sârbu îşi extinde afacerile de media la Praga, prin înfiinţarea primului flux de ştiri privat
Media Pro a lansat pe piaţa din Cehia singurul produs media românesc, agenţia de presă Mediafax. E primul pas în extinderea pe pieţele din Europa Centrală şi de Est a agenţiei.
În 1991, Adrian Sârbu lansa pe piaţa media din România prima agenţie de presă privată, Mediafax, ca un competitor pentru Rompres, agenţia publică de ştiri. După 17 ani, omul de afaceri face acelaşi lucru pe o piaţă media "virgină". Ieri, Mediafax a fost lansată, oficial, ca singura agenţie de presă privată din Cehia. De asemenea, a fost inaugurat şi serviciul Mediafax Foto.
Agenţia este deţinută în totalitate de compania Media Pro Management, unde Adrian Sârbu este acţionar majoritar (78,3%). Restul pachetului de acţiuni fiind deţinut de CME (8,7%) şi de off-shore-ul Rootland Trading (13%). Conform informaţiilor afişate pe site-ul Ministerului Justiţiei din Cehia, Mediafax SRO a fost înregistrată pe 28 decembrie anul trecut. Firma cehă a fost înfiinţată cu un capital social de aproximativ 200.000 coroane ceheşti (aproximativ 8.000 de euro).
Parteneriat cu Reuters
Fluxul de ştiri va furniza aproximativ 300 de materiale pe zi din domeniile politică, economie, sport, fapt divers, cultură evenimente din Republica Cehă şi din străinătate, conform comunicatului emis de companie. Redacţia Mediafax Cehia cuprinde 120 de reporteri, editori, fotojurnalişti şi graficieni. La aceştia se adaugă o reţea de corespondenţi din 24 de localităţi din Republica Cehă.
Mihai Predescu ocupă funcţia de director general al biroului din Cehia. R