Gealan România, liderul pieţei locale de profiluri PVC pentru uşi şi ferestre, a fost nevoit să renunţe, pe fondul crizei, la planurile de relocare a fabricii din Bucureşti, să închidă cele cinci depozite pe care le avea în ţară şi să-şi înjumătăţească personalul.
Problemele din piaţă s-au resimţit şi asupra veniturilor. Gealan România a avut anul trecut afaceri de circa 32 de milioane de euro, în scădere cu circa 11% faţă de anul anterior, în contextul în care piaţa materialelor de construcţii a continuat să se contracte în 2011, pentru al treilea an consecutiv.
"Scăderea cifrei de afaceri în valoare nu a fost urmată şi de scăderea cantităţilor livrate. Piaţa construcţiilor e în continuare în suferinţă, nu prea sunt investiţii noi. Ceea ce este îngrijorător este faptul că există o presiune enormă pe preţ în detrimentul calităţii şi al performanţei. E cea mai proastă opţiune în
industria noastră, să intri în spirala preţurilor, care antrenează la rândul său produse de mai slabă calitate", spune Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan România.
El atenţionează că efectele imediate ale reducerilor de preţ se resimt asupra producătorilor de ferestre sau uşi, în sensul că aceştia se decapitalizează, nu mai pot face programe de investiţii, iar riscul este ca industria să-şi piardă profitabilitatea şi atractivitatea.
Cifra de afaceri a Gealan România a fost generată în 2011 în proporţie de 80% de segmentul rezidenţial şi de birouri, 20% fiind vânzări în domeniul de spaţii administrative sau logistice.
Pentru anul acesta, compania mizează pe un business similar celui de anul trecut. "În 2012 s-ar putea să existe tot felul de surprize, însă considerăm că scăderea consumului s-a cam terminat", spune Vlaicu.
Compania, care avea cinci depozite în ţară, a fost nevoită să le închidă pe fondul recesiunii. De asemenea, Gealan şi-a r