În urma controlului efectuat la operatorii de telefonie de către inspectorii Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii a reieşi faptul că s-au înregistrat congestii semnificative de trafic ce au dus la respingerea a până la 60% dintre apelurile iniţiate. RDS este singurul operator de telefonie, din cei controlaţi, care nu a furnizat informaţiile solicitate de ANCOM. În aceste condiţii, operatorul mai are la dispoziţie timp până astăzi la ora 17.00 după care riscă amenzi de până la 30.000 RON/zi, după cum ne-au informat oficialii Autorităţii.
Reprezentanţii RDS&RCS nu au putut fi contactaţi.
CONGESTIE ÎN REŢEA
Din datele analizate de Autoritate reiese că operatorii Orange, Vodafone şi Cosmote au înregistrat un număr mediu dublu de convorbiri efectuate în interval de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior şi un număr de intenţii de efectuare de apeluri de 3 până la de 10 ori mai mare în aceleaşi perioade.
În cazul reţelelor de telefonie fixă nu s-au înregistrat congestii de trafic, cu excepţia centralelor de tranzit ale Romtelecom din Bucureşti, Bacău şi Galaţi unde depăşirea medie a capacităţii centralelor a fost între 10% şi 16%. Romtelecom a înregistrat un număr triplu de convorbiri efectuate cu succes în interval de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior, iar UPC şi Telemobil au înregistrat un număr mediu dublu de convorbiri efectuate.
Zonele din România unde după cutremur s-au înregistrat cele mai multe încercări de efectuare de apeluri au fost Bucureşti, centrul Munteniei, Dobrogea şi Moldova, adică zonele în care seismul s-a resimţit cel mai puternic.
Numărul de apeluri transmise către operatorul numărului unic de urgenţă 112 a crescut cu 50% în intervalul de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior. Operatorii au obligaţia de a f