Are 51 de ani, dintre care 25 i-a petrecut in cadrul Procter&Gamble sau a “familiei P&G”, dupa cum ii place sa spuna. Hans Dewaele este unul din “parintii” gigantului american in Romania, fiind cel care in urma cu 19 ani punea bazele departamentului local de marketing.
A ramas timp de patru ani in Romania si a revenit abia in decembrie anul trecut. Prima impresie pe care a avut-o in momentul in care a iesit din aeroport a fost “Wow!”.
“Cand am iesit din aeroport am fost foarte surprins, am recunoscut strazile, insa restul s-a schimbat dramatic. E evident acest lucru cand strabati toata partea de nord a Bucurestiului, care s-a dezvoltat incredibil in acesti ani. Ce era in trecut un teren gol este acum acoperit de cladiri si proiecte de retail, locuinte. Insa pe langa toate acestea, mi se pare ca frumusetea Bucurestiului este mult mai evidenta decat in anii de dupa Revolutie. Multe cladiri au fost renovate cu gust. Constructiile noi au fost alese cu bun gust, nu e nimic ce tipa la tine. Am locuit in zone in care oamenii vroiau sa se dezvolte foarte repede si au adoptat ce era mai rau din modernism”, povesteste Dewaele.
Acesta nu este singurul aspect care l-a surprins in mod placut pe seful P&G. Faptul ca oriunde merge intalneste persoane fluente in limba engleza reprezinta pentru el o garantie a calitatii romanilor si a nivelului de educatie de aici.
“Unul dintre primele lucruri care sunt compromise in unele tari, in aceasta fuga pentru dezvoltare, este educatia, dar in Romania am impresia ca lucrurile stau altfel”, spune Hans Dewaele.
Dupa ce in 1994 a recrutat primii oameni de marketing ai P&G in Romania si a stabilit cu ce portofoliu de produse urma gigantul american sa atace piata locala, Dewaele conduce acum o echipa de peste 1.000 de angajati si peste 25 de branduri.
“Cand am venit in Romania nu aveam nici birouri. Ne-am uitat p