PATRIMONIUL FEROVIAR GAREAZĂ LA TOFLEA
Ministerul Transporturilor pune umărul la întărit concurenţa privată din România printr-o manevră denumită asociere. Vagoane şi locomotive, declarate excedentare pentru CFR Marfă, sînt împinse la înaintare în ajunul anunţatei privatizări a companiei. Beneficiarele sînt două grupuri private în jurul cărora s-a ţesut un păienjeniş politic: Grupul Feroviar Român şi International Railway Systems.
AFACERI DUBIOASE ● Privatizarea companiei de stat, ultimele favoruri pentru firmele de partid
Ministerul Transporturilor pune umărul la întărit concurenţa privată din România printr-o manevră denumită asociere. Astfel, vagoane şi locomotive care sînt declarate ca fiind în plus pentru CFR Marfă sînt împinse la înaintare, în ajunul anunţatei privatizări a companiei. Singurele cîştigătoare sînt două grupuri private în jurul cărora s-a ţesut un păienjeniş politic.
Privatizarea singurei companii feroviare româneşti profitabile, din portofoliul Ministerului Transporturilor (MT) CFR Marfă, mişcare pe care o tot anunţă ministrul de resort de cîteva luni, este prefaţată de o serie de manevre suspecte. Astfel, o parte însemnată a locomotivelor şi vagoanelor societăţii este înstrăinată prin metoda asocierii companiei publice cu cei doi operatori privaţi ai pieţei. Ambii au dovedit de-a lungul timpului susţinere politică pînă la vîrf: Grup Feroviar Român şi Servtrans Invest SA. Manevrele suspecte de care vorbeam sînt învăluite de incompatibilităţi şi ilegalităţi care favorizează o mînă de afacerişti, există astfel senzaţia că CFR Marfă nu a aparţinut niciodată statului român.
ŢINTA. Ministerul Transporturilor (MT) va privatiza CFR Marfă prin licitaţie deschisă, metodă prin care va vinde integral participaţia statului la compania de transport feroviar de marfă, şi se aşteaptă