Operatorul portuar Comvex Constanta (COMVX) este dispus sa realizeze o investitie proprie in valoare de 67 mil. euro, prin care estimeaza ca poate sa deserveasca toate combinatele din tara si regiune, inclusiv pe cel pe care grupul austriac Voestalpine ar putea sa-l construiasca si in acelasi timp sa-si mentina clientii pe care-i are in prezent, printre care se numara si ArcelorMittal.
"Actuala structura pe care este construit Comvex ne permite ca, daca vrem, in 11 luni de zile sa ne triplam capacitatea de operare si astfel sa sustinem toate industriile din regiune, inclusiv cele care se vehiculeaza a fi realizate, precum combinatul Voestalpine, termocentrala Electrabel si cea a Alro, aceasta cu bani proprii si fara sa punem in pericol in vreun moment actualii clienti ai nostri. Noi avem o atitudine echidistanta fata de toti", a declarat Viorel Panait, directorul general al Comvex Constanta.
El mai sustine ca, in aceste conditii, nu s-ar justifica constructia unui nou terminal langa Comvex, care ar necesita investitii uriase.
"Pentru infrastructura unui nou terminal sunt necesare cateva sute bune de milioane de euro, care bat catre un miliard. De ce sa cheltui atatia bani si sa nu folosesti infrastructura existenta atat cat iti permite aceasta? In plus, normele europene precizeaza ca dezvoltarea in port trebuie sa se faca pe criterii intensive si de eficienta pentru ca suprafetele la port sunt limitate", spune Panait.
Guvernul cauta solutii prin care sa ofere Voestalpine o alternativa la un teren din jurul Portului Constanta, cu o suprafata de 50 de hectare, solicitat de compania austriaca, a carui concesiune a fost castigata prin licitatie de Comvex, in iunie 2008.
In luna iulie a acestui an, ArcelorMittal a preluat 36% din actiunile operatorului portuar Comvex (CMVX), prin intermediul firmei Expert Placement Services, in conditiile in