În timp ce unii operatori de telefonie din Europa, precum British Telecom, anunţă concedieri masive (în cazul companiei din Marea Britanie cifra estimată fiind de 10.000 de locuri de muncă), alţii aleg varianta costisitoare pentru clienţi pentru a-şi rotunji veniturile pe timp de criză. Cel mai relevant exemplu este cel dat de 13 operatori de telefonie din Italia care au fost luaţi în vizor de Autoritatea de control antitrust italiană, în urma plângerilor mai multor clienţi, nemulţumiţi că facturile le sunt încărcate cu apeluri pe care nu le-au efectuat, informează Reuters şi cotidianul „La Repubblica”.
Viruşii care „umflă” factura
Astfel, în urma plângerilor, Autoritatea de control italiană a amendat cu 2,4 milioane de euro 13 companii de telefonie, printre care şi Telecom Italia, după ce a descoperit că sute de clienţi au fost taxaţi pentru apeluri internaţionale sau efectuate către numere speciale după ce computerele acestora au fost infestate cu viruşi. Telecom Italia, companie care administrează mai multe reţele informatice, nu a avut o responsabilitate directă pentru această situaţie, însă a ştiut de prezenţa viruşilor şi nu a luat măsuri pentru a proteja sau informa utilizatorii, potrivit unui comunicat al autorităţii.
Prin urmare, compania a primit cea mai mare penalizare, de 325.000 de euro. Printre alte companii amendate se numără Elsacom, CSINFO, Eutelia, Karupa, Teleunit, Voiceplus, Drin TV, AbcTrade, Telegest Italia, Aurora Uno, OT&T şi Ivory Network, notează Reuters. Asociaţiile consumatorilor s-au declarat însă nemulţumite de amenzile Autorităţii, reclamând că numerele respective oricum fuseseră desfiinţate, iar autorităţile nu pomenesc nimic despre recuperarea sumelor plătite în contul apelurilor neefectuate care ar totaliza peste 900 milioane de euro. (M.T.)
În timp ce unii operatori de telefonie din Europa, precum Brit