În primele două ore după ce emisia OTV a fost întreruptă, audienţa televiziunii lui Dan Diaconescu a fost de 5.200 de telespectatori pe minut, la nivel urban, adică 0,058% rating. Acesta e certificatul de deces al OTV.
Dar ce fel de audienţă a ţinut în viaţă „televiziunea poporului“? Anul trecut, circa 3,69 milioane de români au urmărit cel puţin un minut programele OTV. Această cifră este indicatorul de audienţă reach şi se defineşte ca fiind numărul de persoane distincte care au urmărit un program TV cel puţin un minut. Spre deosebire de rating, care arată media de telespectatori pe minut a unui program, reach se referă la persoanele distincte.
Cu acest reach de 3,69 milioane, canalul lui Dan Diaconescu s-a plasat pe locul 12 în topul audienţei generale, sub TVR 2 şi Acasă TV, dar peste România TV (3,35 milioane de telespectatori), canal care se anunţă un demn urmaş al răposatului, Etno TV (3,11 milioane) şi Antena 2 (2,66 milioane). Să precizăm că, în 2012, Pro TV şi Antena 1 au avut cei mai mari indici de audienţă reach: 10,1 milioane de persoane, respectiv 8,9 milioane. Se poate spune, fără nicio bârfă, că răposatul n-a fost rich, lucru confirmat de sondaje.
În cazul analizei pe rating, în 2012 , OTV a avut o medie de 27.000 de telespectatori pe minut (0,3% rating urban), plasându-se pe locul 16 în topul general. Cu o asemenea audienţă, televiziunile concurente n-ar trebui să se obosească să transmită live înmormântarea OTV-ului, chiar dacă Dan Diaconescu ar plânge în
hohote la pieptul lui Florin Condurăţeanu. Anul trecut, 3,69 milioane de români au urmărit cel puţin un minut programele OTV. Petre Barbu
Ironia sorţii a fost că, în ziua în care CNA a decis retragerea licenţei, aceeaşi instituţie (buimacă) a oficializat lista televiziunilor „must carry”, adică acele posturile selectate în funcţie de audienţă, care vor fi preluate gr