Prima zi a Raliului Moldovei a programat primele două treceri pe Hemeiuș (8,4 kilometri) și Trebeș (12,4 kilometri), precum și Superspeciala de 1,3 kilometri.
Cel mai rapid pilot după cele trei speciale a fost ungurul Gergo Szabo (pe Mitsubishi Evo 10 R4). Szabo a caștigat a doua probă specială, a fost al doilea pe prima, iar superspeciala a încheiat-o pe locul 3.
„A fost o zi bună pentru noi. Suntem pe primul loc și asta contează. Mașina a funcționat perfect și mai este loc. Încă nu am forțat la maximum. Mâine, în cea mai lungă zi a raliului, trebuie să forță și să ne conservăm poziția", a spus Gergo Szabo.
Al doilea în clasamentul general a terminat ziua francezul Francois Delecour, cu un Peugeot S2000,ce are de recuperat un handicap de doar 1,5 secunde.
„Am mers bine, traseu a fost ușor alunecos, dar Szabo a fost mai rapid decât noi. Să vedem ce va fi mâine, pentru că voi forța, întrucât handicapul nu este mare și poate fi recuperat", a precizat Delecour.
Podiumul primei zile al Raliului Moldovei a fost completat de Csaba Spitzmuller, care este deja la 13.9 secunde în spatele lui Szabo, deși a câștigat superspeciala. Pilotul maghiar a pierdut secunde prețioase în cea de a doua probă specială. Dar, pentru el a doua zi va fi extrem de importantă, întrucât nimic nu este, încă, jucat.
Click pe colaj pentru mai multe imagini.
Vali Porcişteanu, cu mașină de împrumut
Campionul național en-titre și câștigătorul primelor două etape din acest sezon, Valentin Porcișteanu, se chinuie, realmente, să țină pasul cu cei din față, dar, deja are un handicap de 30.7 secunde față de Gergo Szabo. Cu o mașină de împrumul, întrucât bolidul său nu a fost gata în timp util după excursia în „decor" pe care a suferit-o la teste, „Vallino" vrea la Bacău, doar să obțină cât mai multe puncte.
„Ce să facem? Bine că avem și mașina