» Ratingul companiei a fost pus sub supraveghere, cu perspectiva negativa.
» Situatia s-ar putea lamuri in octombrie, prin semnarea unui acord de refinantare.
» Operatorul feroviar este cel mai puternic din regiune si vrea sa preia MAV Cargo.
Nivelul scazut al lichiditatilor companiei, inainte de rascumpararea unor obligatiuni de 120 milioane euro, i-a determinat pe analistii agentiei de evaluare financiara Standard&Poor‘s sa plaseze sub supraveghere, cu perspectiva negativa, ratingul "B" al CFR Marfa.
Decizia a fost luata la finele saptamanii trecute, ca urmare a nivelului ridicat al datoriilor pe termen lung pe care le are operatorul national de transport feroviar de marfa. Obligatiunile urmeaza sa fie rascumparate in luna decembrie a acestui an.
"Cu toate ca CFR Marfa a inceput negocieri pentru refinantare cu potentiali creditori si a primit unele angajamente in acest sens, acestea nu acopera complet deficitul de lichiditati", a declarat Eugene Korovin, analist al S&P.
Efectul burselor americane
Temerile legate de expunerea companiei la riscurile de refinantare au fost amplificate si de recentele evenimente de pe pietele internationale de capital, mai exact scaderea generalizata a burselor nord-americane si vest-europene.
"In urmatoarele trei luni este posibila o modificare in sens negativ a ratingului, daca CFR Marfa nu va reusi, in aceasta perioada, sa-si asigure lichiditati suficiente pentru rascumpararea obligatiunilor", a precizat Korovin.
Conducerea CFR Marfa intentioneaza sa finalizeze negocierile cu creditorii si sa semneze un acord de refinantare pana la jumatatea lunii octombrie, moment in care ar putea fi rezolvata si situatia ratingului. Un acord prin care ar fi acoperit integral necesarul de lichiditati pe termen scurt al companiei, care sa includa si o rezerva de fonduri, ar atenua