Cu cei peste 10 miliarde de euro pe care compania de drumuri i-a avut la dispoziţie timp de şase ani se puteau realiza circa 1.000 de kilometri de autostrăzi, potrivit calculelor ZF care iau în considerare un cost mediu de 10 milioane de euro pe kilometru şi plăţi exclusive pentru construcţii de autostrăzi şi nu şi pentru reabilitări de drumuri naţionale
În perioada 2006-2011, la cârma Transporturilor s-au perindat patru miniştri: Gheorghe Dobre, Radu Berceanu, Ludovic Orban şi Anca Boagiu. Începând din luna februarie, Alexandru Nazare este noul ministru al transporturilor. Dacă în anii anteriori plăţile pentru autostrăzi au fost realizate din bani de la bugetul de stat sau de la Banca Europeană de Investiţii, începând din 2011 Ministerul Transporturilor accesează fonduri de la Uniunea Europeană pentru a dezvolta reţeaua de infrastructură rutieră.
CNADNR a plătit în perioada 2005-2010 circa 2,3 miliarde de euro doar pentru autostrăzi, în contextul în care drumarii au livrat 89 de kilometri de astfel de şosele, potrivit unei analize anterioare a ZF.
Un calcul simplu arată astfel că fiecare kilometru nou a costat 25,8 mil. euro, în condiţiile în care standardele de cost ale Ministerului Transporturilor stabilesc că preţul maxim pe un kilometru nu trebuie să treacă de 6,1 mil. euro.
În mass-media au circulat ieri informaţii potrivit cărora CNADNR, instituţia care are anual pe mână 1,5-2 miliarde de euro. ar urma să-şi schimbe directorul, pe Daniela Drăghia, la numai un an după ce aceasta a preluat mandatul de conducere al instituţiei.
Daniela Drăghia ar urma să fie schimbată din funcţie la decizia premierului Mihai Răzvan Ungureanu, în contextul în care a fost numită în fruntea CNADNR la finalul lunii martie 2011, după plecarea lui Liviu Costache, care la rândul său a stat la conducerea companiei de autostrăzi numai şase luni. @N_P