Managerii au învăţat să-şi „studieze“ angajaţii. Măsurarea gradului de satisfacţie faţă de locul de muncă, a motivării şi implicării lor a devenit o necesitate în condiţiile fluctuaţiei ridicate a personalului. Când conduci o firmă într-un mediu de afaceri tot mai competitiv, aşa cum este cel din România, este din ce în ce mai greu să ai rezultate bune dacă nu ştii să motivezi angajaţii. „Performanţele unei companii pe termen lung sunt
Managerii au învăţat să-şi „studieze“ angajaţii. Măsurarea gradului de satisfacţie faţă de locul de muncă, a motivării şi implicării lor a devenit o necesitate în condiţiile fluctuaţiei ridicate a personalului.
Când conduci o firmă într-un mediu de afaceri tot mai competitiv, aşa cum este cel din România, este din ce în ce mai greu să ai rezultate bune dacă nu ştii să motivezi angajaţii.
„Performanţele unei companii pe termen lung sunt legate strâns de performanţele oamenilor care lucrează în cadrul acesteia. De aceea ne asigurăm în permanenţă că angajaţii sunt mulţumiţi de mediul în care îşi desfăşoară activitatea şi sunt motivaţi să aibă performanţă“, spune Simona Simion-Popescu, manager de resurse umane la Xerox România şi Republica Moldova.
Pentru a „măsura“ gradul de motivare şi de implicare al oamenilor, Xerox derulează în fiecare an un studiu de evaluare profesionist, la care participă toţi angajaţii. Studiul este efectuat de o companie externă specializată pentru a asigura confidenţialitatea răspunsurilor. Acesta are menirea de a descoperi ce lucruri necesită îmbunătăţiri pentru ca angajaţii să lucreze într-un mediu cât mai motivant şi care sunt factorii care pot spori eficienţa companiei.
Dar astfel de studii se fac numai în firmele care au o strategie foarte bună de resurse umane şi pentru care mot