Chiar daca majoritatea companiilor afirma ca in 2009 o mare parte din cresteri vor proveni din migratia pasagerilor companiilor traditionale catre cele cu tarife scazute, Blue Air, cel mai mare operator aerian low-cost in 2008, nu asteapta cresteri spectaculoase din aceasta directie.
“Clientii companiilor traditionale nu se indreapta catre low-cost din cauza crizei, cu exceptia unui numar nesemnificativ. Doar un numar redus de pasageri ai liniilor traditionale au venit la Blue Air pentru a reduce costurile, insa intalnim si clienti ai companiei noastre care migreaza spre operatorii traditionali, fiind o fluctuatie normala”, declara Gheorghe Racaru (foto), director general al Blue Air.
In opinia sa, nu criza va duce la cresterea pietei low-cost din Romania in 2009, ci potentialul natural al acestui segment. “Nu poblemele operatorilor traditionali vor duce la ascensiunea pietei de low-cost. Ma astept ca piata operatorilor cu tarife scazute sa creasca in 2009 cu 12-15%, iar Blue Air isi propune un avans in ton cu piata”, adauga seful Blue Air.
Compania si-a propus sa transporte in 2009 circa 1,5 milioane de pasageri si o afaceri de circa 150 milioane de euro.
Pana in prezent, singura amprenta pe care criza financiara a lasat-o asupra Blue Air a fost scaderea curselor charter operate de companie. “In decembrie am resimtit din plin criza pe segmentul de chartere, care a inregistrat scaderi de 60% in comparatie cu aceeasi perioada a lui 2007”, declara Racaru.
Blue Air inchiriaza chartere in principal catre agentiile de turism, acest segment contribuind cu circa 10% la cifra de afaceri a companiei.
Totusi, numarul pasagerilor Blue Air este in crestere pe cursele regulate. “In luna ianuarie am transportat 75.000 de pasageri, cu 8.000 mai mult decat in prima a anului trecut”, a mai declarat Racaru, cu ocazia anuntarii cocesionarii Aeroport