Fondatorul casei de modă Mulberry, Roger Saul, a dezvăluit cine a fost sursa inspiraţiei pentru brandul devenit etalon al luxului şi al eleganţei în Marea Britanie. Moartea surorii sale Rosemary, considerată muza de la Mulberry, l-a determinat pe Saul să renunţe la modă în favoarea culturilor de grâu, relatează publicaţia „The Telegraph“.
Casa de modă britanică şi-a câştigat un loc de cinste într-o industrie solidă datorită ambasadoarelor Alexa Chung, Kate Moss şi Ducesa de Cambridge, ale căror celebritate a sporit notorietatea brandului.
„Copacul Mulberry, din grădina şcolii din Bath (oraşul natal al lui Saul - n.r.), este simbolul vieţii, familiei şi ecologiei, dar şi emblema brandului pe care l-am fondat“, a punctat Saul, numind chintesenţa unei case de modă cu renume.
Mulberry s-a născut în 1971, atunci când Roger Saul împreună cu mama sa au deschis o fabrică în regiunea britanică Somerset. Dar într-un interviu recent acordat publicaţiei „Daily Mail“, Saul a vorbit despre impactul pe care moartea surorii sale l-a avut asupra lui şi cum a renunţaţ la afacerile din modă, în 2002, pentru agricultură.
Fondatorul casei de modă a mărturisit că sora lui, Rosemary, este cea care stilizat logo-ul companiei, precum şi cea care a încurajat ascensiunea pe piaţă a brandului Mulberry.
Nevoită să renunţe la serviciile pe care le aducea casei de modă din cauza cancerului, Rosemary şi-a încurajat fratele să cultive alac, un tip de grâu sălbatic. Diagnosticată pentru a două oară cu această boală, Rosemary căuta diete bogate în nutrienţi care să îi prelungească viaţa, povesteşte Saul. „Aşa s-a născut ideea culturilor de alac“, a explicat el jurnaliştilor.
Saul a construit ferma Sharpham Park şi a devenit unul dintre cei mai importanţi furnizori de alac din Marea Britanie.
„Din păcate, Rose a murit în iunie 2005, la vârsta de 57 de