Un caz în care Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a fost păgubită de incompetenţa propriilor directori, nu a fost uitat de conducerea Ministerului Transporturilor, care le cere celor de la AFDJ să recupereze daunele înregistrate de companie.
În raportul nr 25.034/04.07.2011, al Direcţiei de Control din Ministerul Transporturilor, este impusă o astfel de măsură: „Conducerea executivă a AFDJ va lua toate măsurile legale necesare pentru recuperarea utilajului Draga Maritimă 1367 de la SC Servanaval SA Brăila şi SC Pravien SRL Tulcea. Eventualele cheltuieli suportate de regie vor fi recuperate de la SC Starboard SRL". Cazul datează din 2005, când directorul general de atunci, Mihai Ochialbescu, şi şeful Direcţiei Căi Navigabile, Florin Uzumtoma, actualul director al AFDJ, au încheiat cu Starboard SRL Galaţi, contractul 109/17.11.2005, prin care puneau la dispoziţia SRL-ului nave şi echipaje cu care să facă dragaje în Marea Neagră.
Era un contract ciudat, pentru că Starboard SRL avea ca obiect de activitate "reparaţii autovehicule" şi un service auto nu are oameni cu experienţă pentru dragaje. Directorii AFDJ au pus la dispoziţia Starboard SRL, pentru 3 ani, Draga Maritimă 1367 şi şalandele Iglicioara 2 şi Midia 17 şi echipajele acestor nave, pentru ca Starbord să facă, cu navele şi oamenii AFDJ, dragaje în preajma coastelor Turciei, pentru Fora Group Denizcilik LTD. SRL-ul se obliga să plătească 5.980 euro/lună pentru dragă, 4.104 euro/lună pentru şalande şi să plătească salariile angajaţilor detaşaţi de AFDJ, carburanţii şi întreţinerea navelor.
Contractul a eşuat pentru că Starboard nu a plătit nici chiriile navelor, nici salariile navigatorilor. AFDJ a cheltuit 58.000 lei pe salariile, hrana navigatorilor şi impozite. Alte pagube au fost înregistrate prin faptul că Draga 1367 a trebuit să intre în reparaţii, lucrările fiind efect