Noua taxă auto, "timbrul de mediu", se va calcula în funcţie de emisia de CO2, nu va mai taxa şi capacitatea cilindrică a maşinii şi se va aplica numai autovehiculelor cu până la opt locuri, a spus ieri Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Sursa: CODRIN PRISECARU
Zilele acestea au loc consultări între Ministerul Mediului şi asociaţiile de profil, iar "timbrul de mediu" urmează să intre în dezbatere publică după ce se vor finaliza discuţiile tehnice, a mai spus ministrul.
"Faţă de vechea taxă, noutatea constă în faptul că, în calculul său, se ia în întregime emisia de CO2 şi nu se mai taxează cilindreea. Actuala formulă de calcul are în proporţie de 30% emisia de CO2 şi taxează şi cilindree, iar cea nouă are în întregime emisia", a precizat Rovana Plumb, citată de Agerpres.
Aceasta nu a dat însă detalii cu privire la nivelul taxei pentru cazuri concrete, precizând că acestea fac obiectul consultărilor tehnice.
Maşinile puţin poluante vor plăti mai puţin, maşinile mai poluante vor plăti mai mult, a mai spus ministrul, precizând că maşinile echipate cu motor Euro 6, hibrid şi cele electrice sunt scutite de plata acestui timbru de mediu.
Timbrul de mediu se aplică numai autovehiculelor care au maximn opt locuri şi va fi achitat o singură dată pentru toată perioada de rulare a maşinii. Rovana Plumb a mai spun că rămâne să fie stabilit cine va achita timbrul, dar cel mai probabil acesta va fi plătit de cumpărătorrul maşinii.
Scade taxa pentru maşinile non-euro
Oficialul a precizat, totodată, că în cazul maşinilor non-euro, Euro 1 sau Euro 2 taxa ce urmează să fie achitată va fi mult mai mică decât în prezent.
"Pentru categoriile de maşini cu tehnologii mai vechi, unde acum se aplică o taxă aberantă, categoriile de autovehicule cu norma de poluare 2, 1 sau non