Atunci când te uiţi la o fotografie în care apare un fel de mâncare delicios ţi se face imediat foame. Este concluzia unui grup de cercetători germani. Oamenii de ştiinţă susţin că reclamele la mâncare sunt responsabile de epidemia obezităţii - boală care afectează peste un miliar de persoane la nivel global.
Specialiştii spun că o persoană obeză nu poate să scape de excesul de kilograme deoarece este bombardat cu spoturi publicitare despre alimente, informează Daily Mail. Imaginile apetisante cu alimente provoacă un dezechilibru la nivelul hormonului care controlează apetitul, se mai arată în cercetare.
Fotografiile sau clipurile cu mâncare au un impact atât de puternic asupra noastră, încât organismul va simţi nevoia să servească măcar o bucată din alimentul văzut, chiar dacă de abia a terminat de mâncat.
Studiile anterioare au stabilit că există o legătură între văz, miros şi apetit, dar cercetarea recentă arată că reclamele la mâncare te fac să te simţi lihnit de foame.
În urma concluziilor obţinute, specialiştii recomandă persoanelor care au început un program de slăbit să evite pe cât posibil să se uite la spoturile publicitare pentru mâncare.
Pentru a ajunge la această concluzie, savanţii au realizat un experiment pe un grup de bărbaţi sănătăşi din punct de vedere clinic, cărora le-au arătat diferite imagini în care apăreau alimente. În timp ce voluntarii se uitau la fotografiile cu preparate delicioase, cercetătorii le măsurau nivelul hormonului care controlează apetitul.
Rezultatele au arătat că după vizionarea imaginilor participanţii la studiu au simţit nevoia să mănânce. Petra Schüssler, de la Max Planck Institute of Psychiatry, din Munchen, autoarea studiului, a spus că datele obţinute pe parcursul experimentului arată că nivelul hormonului ghrelin a crescut brusc la vederea imaginilor, motiv pentru care bărbaţii