Nume importante ale antreprenoriatului românesc s-au întâlnit pe 27 mai, la The Ark, în cadrul conferinţei Antreprenor 2010 - "Show me the business!", pentru a contura etapele unui business de succes în noua economie antreprenorială.
Evenimentul l-a avut ca invitat special pe britanicul Andy Lopata, unul dintre cei mai importanţi strategi în networking - prima regula pentru a reuşi ca antreprenor în noua economie.
"Networkingul nu este despre evenimentele la care mergi, ci despre reţeaua de oameni care sunt dispuşi să te ajute. Când înţelegi că ai ceva de adus la masă, ceva de care oamenii au nevoie, eşti deja mai câştigat şi înţelegi că poţi fi şi tu la rândul tău util altor oameni", a spus Lopata.
După prezentarea lui Andy Lopata, conferinţa a continuat cu alte două module despre cum să controlezi contextul şi cum să acţionezi rapid. Potrivit lui Doru Lionăchescu, Partener Principal Capital Parteners şi speaker în cea de-a doua sesiune a evenimentului, ieşirea din recesiune nu va avea loc până când creditarea nu va fi deblocată, până nu vom găsi un nou model de creştere economică şi o cale de a ne reclădi credibilitatea în ochii pieţelor externe.
"Cu toţii am sperat că dacă am intrat mai târziu în economia globală, ca piaţă emergentă, vom fi ocoliţi de reculul crizei şi vom trăi un deceniu de prosperitate. Însă nu a fost aşa, iar rolul antreprenorului este să se pregătească pentru momentul în care vântul îşi schimbă direcţia", a spus Lionăchescu.
Florin Talpeş, CEO Softwin şi BitDefender, susţine că antreprenorii români nu ştiu încă să stăpânescă contextul. El a vorbit audienţei despre dinamica comportamentului consumatorului în aceasta perioadă.
"Una dintre schimbările structurale aduse de criză ţine de comportamentul consumatorilor, care nu se va schimba odată cu încheierea crizei. Înainte de criză, o dată pe an era suficient să