Romania nu are nevoie si nici nu trebuie sa mai semneze un nou acord cu FMI., e necesar un program foarte clar de adoptare a monedei unice la o data specificata, asumat de catre toata clasa politica si se recomanda revenirea la ciclul electoral de 4 ani cu organizarea simultana a alegerilor parlamentare si prezidentiale pentru a elimina tendinta clasei politice de a amana reformele in preajma anilor electorali. Dincolo de argumentele politice, din punct de vedere economic anii electorali prea apropiati unii de altii reduc apetitul pentru reforma. Mai ales atunci cand vorbim de alegeri programate si anticipate atat de clasa politica cat si de alegatori, si nu de alegeri surpriza, cand apar situatii extraordinare, se arata in Raportul Societatii Academice din Romania, lansat joi. (vezi atasament)
Din Raport:
Tarile care au nevoie de ajutorul Fondului Monetar International (FMI) prezinta aceleasi probleme: dificultati in accesarea finantarii pentru a plati cheltuielile curente si datoriile acumulate in timp. FMI, prin programele sale, ofera finantare pentru a mentine echilibrul extern si cere, pe langa implementarea unor reforme, reducerea deficitului public - deci, implicit, cheltuieli publice mai mici, venituri la buget mai mari sau amandoua. Aceasta formula de consolidare fiscala a fost folosita, la nivel generic, si in cazul Romaniei.
CONTEXTUL GENERAL
Tarile care participa la programele Fondului Monetar International (FMI) prezinta, de obicei, dezechilibre externe: deficite mari de cont curent, niveluri reduse de rezerve internationale, costuri mari cu datoria externa si un curs de schimb supraevaluat. Intelegerile cu Fondul Monetar promit tocmai rezolvarea acestor dezechilibre. Diverse studii arata, insa, ca tarile care au folosit in trecut ajutorul FMI au o probabilitate mai mare sa apeleze la FMI din nou si in viitor.
Explicatia este