Ministrul Turismului a făcut apel la televiziuni, radiouri, presă scrisă şi societăţi de outdoor să difuzeze fără bani o campanie ce nici nu a fost finalizată. Ca urmare a cererii Elenei Udrea de a posta gratuit materialele publicitare din campania „Turist în România“, unele trusturi s-au arătat reticente, iar altele au acceptat. Săptămâna trecută, ministrul Turismului, Elena Udrea, a trimis o scrisoare deschisă către trusturile de presă autohtone, cerându-le să susţină campania „Turist în România“.
Campania pe care Ministerul intenţionează să o deruleze îşi propune să promoveze destinaţiile turistice româneşti pe plan intern şi să-i convingă pe români să-şi petreacă vacanţele în ţară. Mai mult, instituţia a lansat un concurs prin care invită românii să posteze pe site-ul Ministerului fotografii cu peisaje din ţara noastră.
Udrea promite că banii economisiţi prin promovare gratuită vor fi investiţi în infrastructura turistică. „Sprijinul solicitat se referă la difuzarea gratuită de spoturi TV şi audio, respectiv la publicarea gratuită a unor machete de promovare a destinaţiilor şi produselor turistice autohtone“, se arată în scrisoarea Ministerului. Mass-media urmează să vină astăzi cu propuneri în acest sens.
Ministerul Turismului s-a pripit în solicitarea sa, mai ales că, în prezent, nici spoturile şi nici machetele de presă nu au fost încă finalizate. Biroul de presă al instituţiei a precizat: „până în acest moment nu există costuri de producţie pentru campanie“.
În plus, sursele citate au menţionat că materialele publicitare vor fi realizate de Direcţia Generală de Promovare Turistică şi de Direcţia de Comunicare din Ministerul Turismului. Din discuţiile „Adevărul“ cu posturile TV reiese că acestea nu au fost foarte încântate de solicitare. Totuşi, şi-au arătat intenţia de a analiza propunerea.
@N_P