Fostul ministru al transporturilor în perioada 2004- iunie 2006, Gheorghe Dobre, 62 de ani, care nu a construit niciun kilometru de autostradă în timpul mandatului pe care l-a avut, a fost numit în septembrie în funcţia de secretar general al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
La aprobarea lui Emil Boc, el a fost transferat pe această poziţie de pe funcţia de secretar general adjunct în cadrul Ministerului Dezvoltării. Poziţia de secretar general într-un minister este crucială pentru funcţionarea instituţiei, pentru că spre exemplu pe la biroul acestuia trec toate dispoziţiile ministrului, aici fiind luate inclusiv decizii privind acte normative şi activităţi ce trebuie considerate primordiale. De ce?
"Părerea mea este că experienţa pe care o are în domeniul feroviar şi nu numai îl recomandă pentru această poziţie. În timpul mandatului de ministru pe care l-a avut Dobre, au fost verificate lucrările care s-au făcut în perioada 2001-2004, sub mandatul guvernului PSD şi astfel s-a pierdut timp. Faptul că nu s-a făcut niciun kilometru de autostradă se explică prin conjunctura nefavorabilă de la vremea respectivă", a declarat Alexandru Dobre, preşedintele de onoare al Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii (ARACO).
Unul dintre cei mai slabi ani pentru infrastructură a fost 2005, când Gheorghe Dobre, un apropiat al lui Traian Băsescu, a fost ministru. În mandatul acestuia nu s-a construit niciun kilometru de autostradă, au fost reabilitaţi doar 20,4 km de drumuri naţionale şi au fost finalizaţi 5,7 km de centuri ocolitoare, potrivit datelor furnizate în mai de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Dobre nu a răspuns la solicitarea ZF cu privire la ce proiecte îl recomandă pentru această funcţie, ce rezultate consideră că a avut în timpu