Primii 10 constructori cu capital romănesc au înregistrat anul trecut căştiguri brute de 213 mil. euro, nivel similar cu cel din 2009, chiar dacâ piaţa construcţiilor s-a contractat cu 17% în aceeaşi perioadâ. Topul este condus de constructorii specializaţi în lucrâri de infrastructurâ care au fost implicaţi în principal în reabilitarea de drumuri naţionale şi strâzi din principalele oraşe din ţară.
Omul de afaceri Dorinel Umbrârescu (foto, centru) din Bacâu, care deţine companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, a obţinut anul trecut un profit brut cumulat de 101,4 mil. euro cu cele douâ businessuri, în creştere cu 10% faţâ de anul precedent, deşi anul trecut a fost primul an de crizâ pentru piaţa construcţiilor din 2000 încoace.
Cele douâ companii din Bacâu au căştigat în ultimii trei ani contracte pe bandâ rulantâ de la Compania Naţionalâ de Autostrâzi şi Drumuri Naţionale din Romănia (CNADNR), în principal pentru reabilitarea de drumuri naţionale. Cel mai mare contract căştigat de Spedition UMB şi Tehnostrade implicâ reabilitarea drumului naţionale DN 12 (Chichiş-Topliţa) şi DN 15 (Reghin-Topliţa), cu o valoare de 741 mil. lei (circa 180 mil. euro) şi o lungime totalâ de 230,7 km, contract semnat anul trecut.
Un alt contract important căştigat de Spedition UMB, care se aflâ în derulare, este reabilitarea DN 2D (Focşani-Ojdula) cu o lungime de 118,8 km şi o valoare de 650 mil. lei inclusiv (peste 150 mil. euro). Dorinel Umbrârescu nu a putut fi contactat de ZF pănâ la închiderea ediţiei pentru a oferi mai multe detalii legate de creşterea profitului înregistratâ în 2009.
Omul de afaceri din Bacâu ar putea sâ transforme Spedition UMB în cel mai pu-ternic constructor din ţarâ (acum pe primul loc privind cifra de afaceri fiind Romstrade din Giurgiu), avănd în vedere câ a decis sâ fuzioneze prin absorbţie alte şa