„Dr. Parnassus”, ultimul film în regia apreciatului regizor britanic Terry Gilliam, va intra în cinematografe româneşti din 22 ianuarie. Gilliam şi-a demonstrat de mult măiestria regizorală, poziţionându-se ca un realizator de filme care incită, distrează, educă şi emoţionează în acelaşi timp.
„Monty Python şi Sfântul Graal" (1975) stabilise deja înclinaţia lui Terry Gilliam pentru naraţiunile fantastice de proporţii, stropite din plin cu umor britanic, satiră şi ironie. „Brazil" (1985) - o fantezie orwelliană, dar mult mai incitantă vizual, despre arhitectura unui viitor îngropat în birocraţie, a extins considerabil audienţa lui Gilliam, devenind rapid un clasic. Filmul a fost nominalizat la Oscar şi a câştigat mai multe premii de prestigiu.
Citiţi şi:
Actorul Vlad Ivanov a refuzat roluri de „dur“
Patru premiere la sfârşit de lună
Dansatoarea cu picioarele goale
„Armata celor 12 maimuţe" (1995) combina science-fiction-ul cu critica capitalismului şi a goanei disperate după evoluţie tehnologică. Filmul îi aducea lui Gilliam o nouă nominalizare la Oscar şi o colecţie de premii internaţionale. „Teamă şi dezgust în Las Vegas" (1998) a adus probabil cea mai distractivă dar şi cea mai deconcertantă critică a societăţii americane din timpul războiului din Vietnam.
În fine, „Ţara minunilor" (Tideland, 2005), cel mai greu digerabil film al regizorului britanic, spunea povestea unui copil care intră într-o aventură a imaginaţiei după ce ambii părinţi mor în urma unei supradoze de droguri.
Deja e regulă. Terry Gilliam nu realizează filme urmând dictatura gustului comun. Dar cinefilii cu înclinaţie pentru fantezii inteligente, intrigante şi comice în acelaşi timp aşteaptă filmele lui ca pe un festin al simţurilor.
Promisiunea unui succes comercial
Dr. Parnassus (Christophe