Vasile Tiron• "Sunt situatii in care au fost facute reclamatii administrative. Nemultumiti de raspunsul formulat, s-a atacat in instanta", a spus Vasile Tiron, seful Centrului de Informatii pentru Cetateni
Edilii au intocmit recent un raport de evaluare privind implementarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, aferent anului 2010. Reprezentantii primariei sunt multumiti de rezultate, fermi convinsi ca au dat dovada de transparenta. Numai ca zeci de adrese depuse la Centrul de Informatii pentru Cetateni (CIC) in baza legii nu au primit nici pana acum vreun raspuns. In apararea institutiei, seful CIC sustine ca Legea 544 nu permite furnizarea tuturor informatiilor solicitate. "Raportul a fost realizat in baza evaluarilor pe care le avem. Au fost situatii in care legea nu permitea oferirea unui raspuns. Au fost solutionate cereri ale cetatenilor ori de institutia noastra, ori de alte institutii, deoarece au fost facute solicitari care nu tineau de competenta noastra. Noi am fost dintotdeauna transparenti. Oamenii care au solicitat informatii au facut referere la diferite domenii de activitate ale primariei. Nu cred ca a fost un numar semnificativ mai mare de solicitari in 2010 fata de anul precedent", a declarat Vasile Tiron, sef CIC.
Conform raportului, primaria a publicat informatii de interes public din proprie initiativa, a organizat un punct de informare care a generat 52 mii vizitatori. Asta datorita si celor sase centre de cartier. Totodata, 58 ieseni au cerut lamuriri privind utilizarea banilor publici, 22 referitor la modul de indeplinire a atributiilor institutiei publice, 32 privind actele normative, 30 despre activitatea liderilor institutiilor, iar trei privind modul de aplicare a Legii 544.
Angajatii de la CIC s-au trezit si cu reclamatii administrative. "Sunt situatii in care au fost fac