Futuristul concept S-Cross, afişat la Paris în toamna anului trecut, s-a reîncarnat la Geneva, ca model de serie, prin noua generaţie Suzuki SX4. Acesta înlocuieşte modelul ce este la vânzare încă de acum şase ani şi care împărţea pltaforma cu fratele geamăn Fiat Sedici.
Ca dimensiuni, saltul de gabarit este destul de mare, noul SX4 măsurând 4,3 metri lungime (+15cm), 1,765 metri lăţime (+1,5 cm), este înalt de 1,60 metri iar distanţa dintre cele două punţi a fost upgradată la 2,6 metri (+10 cm).
Dacă la modelul SX4 ce se pregăteşte din toamnă să iasă din producţie clienţii aveau posibilitatea de a opta între două agregate pe benzină apropiate ca cilindree (unul de 1.560 cmc de 100 CP şi un 1,6 litri de 120 CP), în schimb noul model contopeşte oferta benzinelor printr-o unică unitate aspirată de 1.586 cmc. Puterea livrată este de 120 CP iar cuplul maxim cochetează cu valoarea de 160 Nm.
La capitolul motorină, în vreme ce actualul Suzuki SX4 pune la dispoziţie un diesel de 2.0 DDiS cu 135 CP şi 320 Nm, viitorul model pentru 2014 amputează cilindreea cu 400 cmc, aducând oferta la o valoare identică cu a benzinarului. Astfel, micul turbodiesel de 1.600 cmc este solidar cu omologul pe benzină şi livrează tot 120 CP, însă ce este surprinzător e că valoarea cuplului motor a rămas similar cu al vechii cilindrei mari de 2,0 litri. Consumul a scăzut de la 5,5 litri de motorină, la 4 litri, iar emisiile au fost reduse de la 143 grame CO2 la km, la doar 110 grame, adică cam cât pufăie un fumător într-o noapte de sâmbătă pe o terasă vara.
Modelul nou SX4 vine cu un performant sistem de tracţiune integrală Allgrip 4WD cu patru programe. Electronica comută automat din 4x2 frontal la sistem 4x4 dacă detectează anomalii de aderenţă. Suzuki SX4 2014 nu doar se ia la trântă în jungla urbană cu bordurile, ci şi cu troienele. În acest sens, pe lângă opţiunea Sport ex