Elevii vor avea parte de lecţii interactive, în cadrul unei campanii pentru reducerea agresiunilor în instituţiile şcolare.
În perioada ianuarie 2012 - decembrie 2013, Liceul Tehnologic „Victor Jinga” din Săcele a participat la implementarea proiectului multilateral Comenius cu titlul „ARBAX –Against Racial Bullying and Xenophobia project”. Activităţile prevăzute în cadrul acestuia implică dezvoltarea unui joc video 3D, prin intermediul căruia va fi promovată o campanie anti-agresiune, anti-rasism şi anti-xenefobie, încercând astfel a se prezenta elevilor modul în care diferite identităţi şi culturi pot coexista paşnic. „Holocaustul este cel mai clar exemplu din istorie în acest sens. Într-adevăr, i-au trebuit 10 ani pentru a se extinde, dar a pornit de la chestiuni mărunte, bazate pe discriminarea de rasă şi etnie. Scopul nostru este tocmai acela de a preveni astfel de comportamente”, ne-a declarat profesorul Radu Colţ, manager al proiectului. Grupurile ţintă vizate sunt adolescenţii cu vârsta cuprinsă între 12 şi 16 ani, cadrele didactice, instituţiile publice, private şi organizaţiile non-guvernamentale implicate în activităţi educaţionale. Alături de „Victor Jinga”, din proiect fac parte organizaţii din Spania, Finlanda şi Irlanda.
Secvenţe din joc, inspirate dintr-un caz real, petrecut la Săcele
Au fost elaborate şase scenarii care abordează diferite tipuri de agresiune şi violenţă, acestea fiind transpuse în module ale jocului. Prin ele, utilizatorii îşi vor putea alege rolul, fie victimă, fie martor, şi vor putea decide atitudinea corectă pentru ca agresiunea să nu se petreacă sau să înceteze. Scenariul dezvoltat de Liceul „Victor Jinga” a fost inspirat dintr-un caz real, petrecut în urmă cu doi ani, atunci când, în urma unei altercaţii verbale, o elevă a fost atacată cu cuţitul de către o absolventă. „Niciuna dintre ele nu a avut atitu