Audi, Citroen, Nissan si Mini dau o noua imagine despre cum ar trebuie sa arate masinile de oras, la Salonul Auto de la Geneva
Cu siguranta Audi A1 nu este o noutate absoluta; constructorul german a incercat inca din urma cu zece ani sa scoata pe piata o masina destinata traficului urban si in acelasi timp luxoasa. De ce Audi A1 tocmai acum? „Pentru ca in cele mai mari 60 de aglomerari urbane din lume traiesc 600 de milioane de oameni, iar cifra creste continuu”, a declarat Rupert Stadler, directorul Audi. Pentru acesti clienti, Audi scoate pe piata o astfel de masina, ce nu consuma mai mult de 5 litri la suta de kilometri si ale carei noxe nu depasesc 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Vei aici FOTOGALERIE.
Potrivit estimarilor acestuia, segmentul masinilor cu o lungime mai mica de patru metri (este cazul Audi A1) ar urma sa se dubleze pana in 2015, pentru a ajunge sa reprezinte 20% din productia mondiala de automobile. Cel mai probabil, cresterea se va face pe fondul scaderii interesului clientilor pentru masinile mari. Aceasta tendinta de scadere a vanzarilor de SUV-uri a inceput in 2008, odata cu criza financiara.
Pretul de pornire al masinii care se va lansa din toamna si in Romania este de circa 16.000 de euro. Precum Mini, pe care o va concura direct, masina celor de la Audi propunse o serie de accesorii personalizate, o cutie de viteze cu sapte rapoarte si un sistem de navigare de ultim racnet. Si daca e sa-l credem pe cuvant pe Justin Timberlake, cel care a fost prezent la lansarea A1 (fiind imaginea noului model in urmatorii patru ani), nici sunetul nu se lasa mai prejos. Pentru aceeasi clienti urbani a fost creat si Mini Countryman, in pofida aparentei sale de crossover. Are doar patru metri in lungime, patru locuri si patru usi. Iar coincidenta este totala: aceasta este a patra generatie de Mini. Noua aparitie