Compania de stat Poşta Română a fost sancţionată de către Consiliul Concurenţei (CC) cu o amendă de 24 mil. euro, reprezentând 7,2% din cifra de afaceri realizată anul trecut, aceasta fiind cea mai mare amendă dată de consiliu în ultimii şase ani.
Oficialii Consiliului au explicat că Poşta a încălcat legea prin abuz de poziţie dominantă şi politica de acordare de reduceri tarifare preferenţiale către tipografia Infopress Group, pentru care Poşta expediază materialele publicitare tipărite, dar şi trimiterile de corespondenţă comercială.
Infopress Group, cu afaceri de 45 mil. euro anul trecut, este cea mai mare tipografie de pe plan local, deţinută cu un pachet de acţiuni de 92% de către fondul de investiţii spaniol GED.
Pe lângă ziare şi reviste Infopress tipăreşte materiale publicitare (cataloage, broşuri, fluturaşi, postere), pe care le şi distribuie prin parteneriatul cu Poşta. Oficialii Infopress nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei ZF.
"Companiile cu capital de stat nu sunt exceptate de la respectarea legii concurenţei (...), sancţiunile aplicându-se fără discriminare", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Cum a ajuns Poşta să primească cea mai mare amendă dată de Consiliu?
În 2005, patru companii de marketing direct Direct Marketing Group, Hit Mail Romania, Mailers Serv, Open Public Service, editurile Reader's Digest şi Rentrop & Straton Grup de Editură şi Consultanţă în Afaceri, dar şi agenţia de publicitate Leo Burnett & Target depuneau la CC plângeri privind abuzul de poziţie dominantă al Poştei, prin acordarea unor condiţii contractuale mai favorabile către Infopress Group pentru prestaţii echivalente, în urma cărora Consiliul a decis să demareze o investigaţie. Tot în acel an, CC a mai demarat o investigaţie cu privire la încălcarea legii de către Poştă, după ce şi editurile Eu