Unu din trei angajaţi va primi la finele acestui an o primă de Crăciun cu o valoare medie de 100 de euro, potrivit studiului salarial PayWell realizat şi în acest an de firma de audit şi consultanţă PricewaterhouseCoopers. Angajatorii care nu au bani de prime spun că încearcă să ofere alte beneficii angajaţilor, cum ar fi organizarea de petreceri sau teambuildinguri, precum şi acordarea bonusurilor de performanţă sau a celui de-al 13-lea salariu înainte de Crăciun.
După ce anul trecut angajatorii au renunţat la acordarea bonusurilor şi la organizarea petrecerilor de Crăciun din nevoia de reducere de costuri, finalul anului vine cu semnale mai optimiste pentru angajaţi.
"Deşi nu am acordat în niciun an prime de Crăciun, am organizat mereu o petrecere. Şi anul acesta, la fel ca anul trecut, toţi angajaţii vor merge timp de două zile la munte", susţine Mihai Georgescu, directorul general al companiei americane Wrigley România, producătorul gumei Orbit. Cei peste 200 de angajaţi ai companiei au avut parte în acest an şi de o creştere salarială medie de 10%.
Dacă anul trecut numai un sfert din angajatorii care au participat la studiul PwC au acordat prime de Crăciun, intenţiile pentru acest an de acordare a acestor beneficii sunt mai mari, 33% din cei 150 de participanţi la studiu au spus că intenţionează să acorde o primă de Crăciun în acest an. În general, valoarea medie a unei prime de Crăciun este de 100 de euro.
"Avem în politica de salarizare acordarea celui de-al 13-lea salariu, care se acordă în perioada sărbătorilor. Încercăm să acordăm această sumă înainte de Crăciun, pentru ca angajaţii să-i poată folosi în perioada sărbătorilor", spune Cornelia Coman, CEO al ING Asigurări de Viaţă, liderul pieţei de profil, care are 380 de salariaţi.
Nevenca Doca, directorul executiv de resurse umane al Băncii Transilvania, care are peste 6