Francois Fourmont, care a devenit din iulie 2003 director general al Dacia, iar din martie 2008 a ocupat functia de director general al grupului Renault in Romania, se va pensiona anul acesta si va parasi compania Dacia.
Fourmont lasa in urma o companie profitabila, Dacia fiind principalul exportator al Romaniei, masinile produse la Mioveni ajungand in 60 de tari, de pe 4 continente. Pana in prezent, Dacia detine 15% din exporturile Romaniei. [Vezi cine este noul sef de la Dacia]
Constructorul roman de automobile Dacia a inregistrat anul trecut un profit de 60,28 milioane euro (222 mil. lei), de doua ori mai mic comparativ cu 2007 cand a raportat 132,5 milioane euro (442,3 milioane lei). Cifra de afaceri a Dacia reprezinta 2% din PIB-ul Romaniei.
Fabrica de la Mioveni are o cadenta de 1.340 vehicule/zi (echivalentul unei masini pe minut) si 14.000 de salariati. In prezent, peste 85% din volumele de productie sunt destinate exportului.
Sub conducerea lui Fourmont, Dacia a lansat in iulie 2004 modelul Logan, iar un an mai tarziu compania inregistra profit.
In 2006, a fost lansat Logan MCV, iar in 2007 era anuntat proiectul centrului de inginerie RTR (Renault Technologie Roumanie).
In 2008, compania a inaugurat la Bucuresti centrul de design Renault Design Central Europe – primul si singurul centru de design auto din Europa Centrala si de Est.
In martie 2008, la Salonul Auto de la Geneva, a fost prezentat primul hatchback construit pe platforma lui Logan, Dacia Sandero. Dacia a lansat in februarie Logan Pick-up, iar in iunie a lansat Sandero.
Versiunea facelift a modelului Dacia logan sedan a avut loc in iulie 2008, iar cea a MCV-ului in octombrie.
Primul rezultat al creativitatii echipei de designeri din Bucuresti este conceptul Duster, prezentat in martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva.
Dacia este marca de