Cuprinşi de mirajul telefoanelor inteligente, românii au sfidat criza, iar rata de penetrare a smartphone-urilor în rândul posesorilor de telefoane mobile s-a dublat într-un singur an (noiembrie 2011 - octombrie 2012), de la 8,4% la 17%, arată studiul Mediascope, realizat de IAB Europe.
Această teamă de a rămâne fără telefonul mobil este atât de frecventă, încât a căpătat şi o denumire ştiinţifică - „nomofobie" (no-mobile-phone-phobia). Printre simptomele acestei fobii se numără: imposibilitatea de a închide telefonul, verificarea obsesivă a apelurilor pierdute, e-mailului şi a mesajelor, nevoia de a avea telefonul mereu încărcat la capacitate maximă şi incapacitatea posesorului de a se despărţi de dispozitiv, inclusiv atunci când foloseşte toaleta.
De remarcat şi faptul că procentul celor care deţin un telefon inteligent deşi au venituri cuprinse între 800 şi 1.200 de lei a ajuns la 9%. De asemenea, 1% din numărul total de posesori au venituri sub 400 de lei. Totodată, un procent semnificativ de posesori de smartphone folosesc telefonul în interes personal, în timp ce 56% îl folosesc şi în interes de serviciu.
Astfel, deşi vorbim de telefoane mobile, cei mai mulţi utilizatori (85%) folosesc smartphone-ul acasă, iar 72% din numărul total de posesori spun că le folosesc atunci când sunt în mişcare, 49% aflându-se într-un mijloc de transport public atunci când îşi folosesc dispozitivele. 30% din respondenţi spun că au utilizat dispozitivul inteligent la şcoală, ceea ce înseamnă că numărul posesorilor de vârste fragede este în creştere. „Toţi copiii din clasa la care predau, la o şcoală centrală din Bucureşti, au un telefon mobil. Unii au telefoane mai performante, alţii le folosesc strict pentru a vorbi cu părinţii şi colegii sau pentru vreun joc. Pentru că aveau tendinţa de a se juca pe internet la ore, am stabilit o regulă: cu toţii îş