Rezultatele expertizei realizate de catre specialistii Muzeului National de Istorie a Romaniei (MNIR) privind presupusa cenusa a panzelor sustrase din Muzeul Kunsthal, Rotterdam, evidentiaza ca aceasta provine din arderea a cel putin trei opere de arta - tablouri realizate in tehnica uleiului pe panza, informeaza Agerpres.
La solicitarea primita din partea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - DIICOT, Centrul de Cercetari si Investigatii Fizico-Chimice si Biologice al MNIR a realizat un set de investigatii privind cenusa ridicata cu ocazia perchezitiei domiciliare din data de 1 martie 2013 efectuata in comuna Carcaliu, judetul Tulcea.
"Analiza fizico-chimica a fost desfasurata in perioada 26 aprilie - 18 iulie, de catre o echipa formata din trei experti care au analizat cenusa, utilizand mai multe metode si anume microscopia optica si electronica, spectrometria cu fluorescenta de raze X si difractia de raze X. In urma analizarii compozitiei chimice a materialelor mentionate si a evidentierii, in interiorul acestora, a pigmentilor specifici picturilor pe panza, a reiesit faptul ca cenusa provine din arderea a cel putin trei opere de arta (tablouri realizate in tehnica uleiului pe panza)", precizeaza Biroul de presa al MNIR, intr-un comunicat transmis, marti, presei.
Directorul MNIRM, Ernest Oberlander-Tarnoveanu, a declarat luna trecuta, intr-un interviu pentru Associated Press, ca cenusa gasita in soba mamei unuia dintre inculpatii in cazul furtului a sapte tablouri de mai multe milioane de dolari dintr-un muzeu olandez - printre care un Matisse, un Picasso si un Monet - contine urme de vopsea, panza si cuie.
Tarnoveanu a afirmat ca specialistii muzeului au descoperit "mici fragmente de grund, ramasite de panza, urme de vopsea" si cuie de cupru si otel, unele mai vechi de secolul al XX-lea.
@N_