Daca in noiembrie 2008, atunci cand grupul de comunicare Leo Burnett lansa TruMedia Research, firma pentru masurarea audientei indoor, managementul companiei spera ca din 2009 vanzarea de publicitate in malluri, banci ori metrou sa se faca in functie de audienta, acest lucru nu s-a intamplat. Tudor Fulea, managing partner al TruMedia Reseach, isi pune insa sperantele in anul 2010.
„Nu stiu daca preturile lor sunt justificate sau nu, daca sunt prea mici sau mari. Pentru ca acum publicitatea se vinde la modul <<10 plasme costa atat, 15 plasme costa atat>>. Nu stiu cati oameni se uita la acestea. Inca se testeaza piata, dar sper ca intr-un an sa se vanda pe baza de audienta pentru ca piata doar in directia aceasta se poate duce”, explica Tudor Fulea, managerul TruMedia Research modalitatea in care se vinde acum publicitate in spatii precum malluri, galerii comerciale, banci, spitale.
Cu toate ca, potrivit datelor companiei din grupul de comunicare Leo Burnett, in jur de 70% dintre deciziile de cumparare se iau la raft, doar 1% din bugetul de comunicare merge catre acest mediu de promovare.
„De multe ori, indoor-ul nici macar nu intra in bugetele de publicitate, iar odata cu criza s-a taiat foarte mult mai ales din ceea ce nu este TV. Avem o inertie ca oameni, ca marketeri sa alegem televiziunea pentru ca e mai simplu sa faci un spot pe care sa-l tii sase luni, sa lucrezi o data la el decat sa schimbi diverse lucruri in magazin la doua sau patru saptamani. Oamenii de marketing fac tot mai multe campanii in care utilizeaza toate mediile, dar ramane o inertie in a alege televiziunea. Pe de alta parte, orice suport indoor este unul dintre zeci de suportori media, iar agentia de media are de ales cateva si evident ca se va uita de sus in jos si nu de jos in sus. Si se uita la primele doua-treizeci de medii- TV, outdoor, print- si apoi te bati cu toata lumea”,