Menţinerea termenului de 13 octombrie până la care omul de afaceri Gruia Stoica trebiuie să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a avut ca motiv angajamentul Guvernului în faţa FMI de a vinde pachetul de 51% din companie până cel mai târziu pe 15 octombrie. Explicaţia a fost dată astăzi, de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu care a justificat astfel renunţarea la proiectul de Hotărâre de Guvern prin care termenul de plată pentru GFR se amâna până în decembrie.
"E prevăzut termenul în scrisoarea de intenţie cu Fondul Monetar Internaţional. Această privatizare nu se putea face mai târziu de 15 octombrie", a spus Mănescu, întrebată despre motivele pentru care proiectul său de HG nu a mai fost discutat miercuri în şedinţa de Guvern.
Ramona Mănescu a admis însă că a fost chemată astăzi la Palatul Victoria de premierul Victor ponta, la o di9scuţie despre situaţia CFR Marfă. Potrivit ministrului Transporturilor, "trebuie să aşteptăm ziua de 14 octombrie" pentru a estima paşii următori. În cazul în care Gruia Stoica nu va veni cu banii până pe 13 octombrie, statul păstrează garanţia de 30 de milioane de euro depusă în contul Ministerului Transporturilor, dar trebuie să reia procesul de privatizare, după restructurarea companiei.
Într-o intervenţie telefonică ulterioară la Digi 24, Gruia Stoica a susţinut că este pregătit să vănă cu banii, dar a insistat că doreşte să aibă mai întâi avizul Consiliului Concurenţei.
Menţinerea termenului de 13 octombrie până la care omul de afaceri Gruia Stoica trebiuie să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a avut ca motiv angajamentul Guvernului în faţa FMI de a vinde pachetul de 51% din companie până cel mai târziu pe 15 octombrie. Explicaţia a fost dată astăzi, de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu c