Indonezia, noul El Dorado tintit de marii industriasi ai lumii. Dupa mirajul BRIC, multi dintre producatorii de masini, componente, electronice si electrocasnice au gasit o alta zona de interes: Indonezia. Cu un PIB care, pana in 2030, ar putea deveni mai mare decat al Germaniei o clasa de mijloc in plin avant si cu investitii straine directe estimate la 25 ml. Euro, arhipelagul atrage ca un magnet. Cu o suprafata de opt ori mai mare decat a Romaniei si cu aproape 238 de milioane de locuitori - locul patru dupa China, India si Statele Unite - Indonezia are toate atuurile necesare pentru a fi privita ca o mina de aur. In 2012, piata indonezana de automobile a crescut, in ciuda crizei mondiale, cu circa 25%, pana la 1,11 milioane de vehicule. De asemenea, productia de vehicule s-a majorat cu 27,1% pana la 1,06 milioane de unitati, scrie Capital.ro.
Contracte de 765 milioane de lei pentru deszapezire. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale vrea sa contracteze, pentru urmatorii doi ani, lucrari de intretinere pe timp de iarna a drumurilor din administrarea celor sapte directii regionale, in valoare de 765 milioane lei. Compania vizeaza incheierea a sapte acorduri-cadru, cu valori estimate de 109 milioane lei, in cazul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi, 104,9 milioane lei (DRDP Constanta), 61,9 milioane lei (DRDP Craiova), 95,9 milioane lei (DRDP Brasov), 106,1 milioane lei (DRDP Cluj), 148,5 milioane lei (DRDP Bucuresti) si 138,8 milioane lei (DRDP Timisoara). Acordurile cuprind intre 5 si 10 loturi, iar lucrarile vor avea o durata de 20 de luni de la data atribuirii. Proiectele vor fi finantate de la bugetul de stat si din venituri proprii. Contractele vor fi atribuite prin licitatie deschisa, pentru pretul cel mai scazut. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit pentru 9 septembrie,