In vreme ce, de exemplu, Franta e cea mai importanta piata pentru Renault Sufera romanii de lipsa de patriotism atunci cand vine vorba de cumpararea unei masini noi? Statisticile ar spune, la prima vedere, ca da. In Franta, de exemplu, Renault vine mai multe masini decat in oricare alta tara. De asemenea, pentru Volkswagen, patria natala, Germania, este cea mai importanta piata europeana in materie de vanzari. Pentru Dacia insa, tara sa de origine nu se mai situeaza nici macar in top 3 al vanzarilor. Astfel, conform unor date publicate recent de Ziarul Financiar, la nivel european in functie de vanzari, pentru Dacia clasamentul pe tari la vanzari sta cam asa: 1. Franta, 2. Germania, 3. Spania, 4. Italia, 5. Romania. Interesant e ca dupa primul semestrului al acestui an, Romania cazuse chiar pe locul 6, pozitia cu numarul 5 fiind adjudecata de Turcia, dar intre timp lucrurile s-au mai schimbat. Pe de alta parte insa, conform unor estimari, dupa ce Dacia intra pe piata britanica, se estimeaza ca in Regatul Unit se vor vinde anul viitor in jur de 30.000 de modele Sandero. Adaugand si vanzarile Dusterului, e posibil astfel ca Marea Britanie sa aiba vanzari totale de masini Dacia mai mari decat cele din Romania. Desigur, nu e cazul sa transformam aceasta statistica intr-o drama cu iz nationalist. La urma urmei e foarte bine ca Dacia exporta atat de mult, in conditiile in care functioneaza la capacitate maxima. Vanzarile de la export sunt o adevarata gura de oxigen pentru economia romaneasca. Iar Dacia nici macar nu este singurul producator auto european aflat in aceasta situatie: pentru Skoda tara natala Cehia este de-abia pe locul trei in clasamentul european al tarilor (cele mai mari vanzari insa Skoda le realizeaza in China, unde a vandut in 2011 peste 220.000 de masini, dintr-o productie totala de 879.000). Persoana fizica, specie pe cale de disparitie pentru vanzator