Liderii UE au făcut concesii producătorilor de autovehicule privind emisiile Scopul întâlnirii la nivel înalt de la Bruxelles a fost acela de a negocia o ţintă clară pentru reducerea
Liderii UE au făcut concesii producătorilor de autovehicule privind emisiile
Scopul întâlnirii la nivel înalt de la Bruxelles a fost acela de a negocia o ţintă clară pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, în scopul de a contracara încălzirea globală. Germania a cerut însă condiţii "speciale" pentru industria grea.
Preşedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a precizat, încă de la deschiderea lucrărilor, că există multe chestiuni majore strâns legate de problema încălzirii globale. "Pentru mine, cel mai important este să se ajungă la un consens.
Vreau ca toată lumea să admită că problemele sunt legate între ele - piaţa internă a energiei, securitatea rezervelor energetice şi nevoia de găsire a unor surse stabile de energie - şi influenţează lupta împotriva încălzirii globale".
Merkel, ambasador al industriei auto
Sub presiunea patronatului din industria grea a Germaniei, cancelarul Angela Merkel a cerut participanţilor un regim special pentru industriile strategice, care se află în competiţie acerbă cu trusturile de profil din America sau Asia şi nu pot face faţă concurenţei dacă li se impun condiţii drastice legate de mediu.
Discursul cancelarului german, care anul trecut a fost iniţiatorul politicii europene de impunere a unui set de măsuri severe pentru reducerea emisiilor cu efect de seră, a surprins audienţa. Olanda şi Marea Britanie s-au opus concesiilor, în principiu.
Franţa, Cehia şi Austria au sprijinit însă propunerea germană. Au urmat dezbateri şi argumente concrete, despre pierderile pe care le-ar avea industria de automobile europeană, iar la finalul întâlnirii premierul britanic, Gordon Brown, şi A