Cezar Ouatu a fost aspru criticat în presa internaţională, prestaţia sa fiind considerată fie bizară, fie ridicolă. Cei care au arătat că ar putea câştiga nu s-au referit la calităţile sale vocale ori la piesă, ci au luat în considerare doar apetitul publicului pentru divertisment.
Referindu-se la modul în care a decurs spectacolul, un jurnalist de la cotidianul britanic „The Guardian“ îl compară pe Cezar cu un „vampir uriaş“. Nici în ce priveşte calităţile vocale autorul articolului nu este mai blând: „Parcă a înghiţit-o pe Susan Boyle (cântăreaţă din Marea Britanie, devenită populară după ce a participat la concursul „Britain’s Got Talent“), iar ea ţipă după ajutor“.
„Un român (…) îmbrăcat într-o haină cu paiete, care se ridică în mod miraculos în noapte. Numai la Eurovision“, scrie şi „The Independent“, într-un editorial critic la adresa costumaţiilor concurenţilor.
Prestaţia lui Cezar, scria Associated Press înaintea competiţiei, este una „bizară“, iar Cezar, „aparent, un cântăreţ cunoscut“ interpretează o piesă aflată la graniţa dintre operă, pop şi ritmuri tehno.
Nici pe reţelele de socializare, reacţiile nu au fost cu mult diferite. Jeff Jarvis, un renumit profesor de jurnalism şi creator al site-ului buzzmachine.com, scrie pe Twitter: „Pretutindeni în Europa, copilaşii îl vor vedea în coşmarurile lor pe tipul din România“.
Într-un articol cu titlul „Cele mai extravangante interpretări de la Eurovision“, cotidianul „El Pais“ scrie că reprezentantul României, care cântă operă „în stil gotic“, a ajuns în finală, „spre surprinderea multora“. Vocea şi spectacolul, se arată în ziarul spaniol, sunt „bizare“.
Cu toate acestea, presa germană scria înaintea concursului că românul ar avea şanse să câştige.
„Tocmai această combinaţie dintre Dracula, Lady Gaga din Carpaţi şi Gloria Gaynor (…) ar putea fi răsplătită pen