Anul 2008 a adus multe rebrandinguri, facelift-uri si improspatari de imagine in toate domeniile si la toate nivelurile. Chiar daca, dupa cum spune Stefan Liute, strategy director Grapefruit, peste cativa ani s-ar putea sa ne amintim doar trei-patru dintre ele, merita sa incercam sa le trecem in revista pe toate.
Domeniul financiar-bancar a fost de departe vedeta rebrandingurilor in 2008. CEC, cea mai veche banca romaneasca, si-a schimbat numele si imaginea, intr-un proces la care a participat agentia Brandient si care a presupus investitii de peste 50 milioane euro anul acesta. Din suma totala, circa 10% a fost investita in promovarea noii imagini, restul fiind rezervat reamenajarii a 600 din sucursalele bancii.
Un alt rebranding de amploare, de aceasta data importat, a fost transformarea, din 15 octombrie, a ABN Amro Romania in Royal Bank of Scotland – schimbare realizata dupa ce banca olandeza ABN Amro a fost achizitionata in octombrie 2007 de consortiul format din Royal Bank of Scotland, Fortis si Santander.
De altfel, majoritatea rebrandingurilor din zona financiar-bancara au fost urmarea unor achizitii si fuziuni. Compania de asigurari Asirom, preluata anul trecut de catre Vienna Insurance Group, a trecut printr-un rebranding de un milion de euro, ce a presupus si redenumirea in Asirom Vienna Insurance Group.
Compania bulgara Eurohold si-a bugetat jumatate de milion de euro pentru campania de promovare a noii identitati a companiei Asitrans – EuroIns, programata pentru aceasta toamna. Procesul de rebranding se va incheia la 1 ianuarie 2008.
“De acum creditele incep cu K”, a fost sloganul sub care s-a desfasurat campania de rebranding a companiei Gemini Capital Consult, care si-a schimbat denumirea in Kiwi Finance, in urma preluarii de catre fondul de investitii Oresa Ventures. Bugetul campaniei s-a situat la circa un million de eu