Magistrala de metrou Bucureşti - Aeroportul „Henri Coandă” va fi finanţată de Guvernul de la Tokyo. Sursa: Andrei Spirache
Acordul privind împrumutul de peste 300 de milioane de euro a fost semnat ieri, cu prilejul vizitei pe care preşedintele Băsescu o efectuează în Japonia, a anunţat administraţia prezidenţială.
Tronsonul de metrou spre Otopeni va necesita investiţii de un miliard de euro. Lucrările vor dura circa 7 ani, timp în care va fi construită o nouă linie de metrou, integral subterană, în lungime de 15,79 kilometri.
Pe noul tronson vor fi construite 19 staţii şi un depou. Pe noua linie vor circula 21 de trenuri cu câte şase vagoane, care vor putea transporta 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.
Soluţii româneşti
În cadrul întrevederilor pe care le-a avut ieri cu oameni de afaceri niponi, preşedintele Băsescu le-a explicat acestora că patronatele din România au reuşit să crească productivitatea muncii, concediind o parte din angajaţi.
De asemenea, Băsescu le-a spus oamenilor de afaceri din Japonia că România este unul dintre statele europene cu cel mai scăzut nivel al fiscalităţii.
Metroul din Drumul Taberei, atractiv
Metrorex a primit 36 de oferte de la aproape 20 de consorţii pentru construcţia tronsonului de metrou Râul Doamnei-Eroilor, printre care şi China Railway.
Licitaţia se află în faza de precalificare pentru cele două loturi, respectiv Râul Doamnei-Haşdeu (920 milioane lei) şi Romancierilor-Valea Ialomiţei (246 milioane lei).
CITIŢI ŞI:
Chinezii vor să facă metrou în Drumul Taberei
Băsescu: România, mic paradis fiscal
Cu trenul de la Londra la Beijing, în 48 de ore
Autostrada chinezească, de 4 ori mai ieftină decât cea românească