In cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii functioneaza Consiliul de Supraveghere, infiintat din 2005, ca rezultat al demersurilor de preaderare la UE si a transpunerii in legislatia nationala a unor directive europene. Cand, in 2008, Comisia Europeana a evaluat implementarea primului pachet feroviar, oficialii acesteia si-au exprimat ingrijorarea cu privire un posibil conflict de interese in privinta Consiliului de Supraveghere. Mai intai, Transporturile au vrut sa "mute" problematicul Consiliu la Secretariatul General al Guvernului. Apoi la Ministerul Economiei, care l-a returnat neavizat. Acum se vrea mutarea lui la Consiliul Concurentei. Mutarea trebuie facuta urgent, Romania riscand sa treaca la etapa contencioasa a procedurii de infringement.Statul, arbitru si jucator, a promis ca rezolva pana in septembrie 2010 problema
Aspectele semnalate de Comisia Europeana se refera in principal la statutul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii ca reprezentant al statului in calitatea acestuia de actionar al administratorului de infrastructura si al operatorilor nationali de transport de marfa si, respectiv de calatori.
Autoritatile romane au transmis la Comisia Europeana calendarui pentru adoptarea actelor normative de modificare si completare a reglementarilor in vigoare, potrivit caruia, pana la sfarsitul lunii septembrie 2010 ar fi trebuit sa fie supuse spre aprobare Guvemului.
Astfel incat, Comisia Europeana asteapta si acum informatii privind organizarea acestui organism in acord cu legislatia Uniunii Europene, in lipsa acestor informatii urmand a se trece la etapa contencioasa a procedurii de infrigement care ar implica sesizarea Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene.
La SGG nu, la Economie nu, poate la Consiliul ConcurenteiMinisterul Transporturilor si Infrastructurii a initiat si prezentat spre aproba